Benny Golson - European Tour 2019

JA EL TENIM!!!

Se'm fa difícil explicar la barreja de sentiments que em recorren de dalt a baix ara mateix. Gairebé no ho havia explicat a ningú perquè em feia por que en qualsevol moment la cosa es torcés i acabés no veient la llum, però el disc que documenta el concert amb Benny Golson a la Elbphilharmonie d'Hamburg ja és una realitat.
 
Sé que no és cap mèrit, sinó més aviat la sort de ser en el lloc adequat en el moment oportú. Li podia haver tocat a qualsevol dels molts altres pianistes que han acompanyat en Benny a les seves gires europees. O hauria pogut ser que un altre pianista del país hagués tingut la sort de que el truquessin per acompanyar-lo ara fa 8 anys, l'agost de 2012, quan vaig tocar per primer cop amb ell al Jamboree. Però m'ha tocat a mi, i em fa immensament feliç.
 
Els temes del concert estan gravats íntegrament, en l'ordre en què es van tocar. Evidentment, no hi ha tria de preses bones, ni takes gravats a la tarda abans del concert, ni editatges de cap mena, més enllà de les presentacions dels temes, que han sigut lleugerament retallades per a aquesta edició del disc. És la música tal qual va sonar aquell dia, un document impagable que demostra l'amor a la música d'aquest ésser humà excepcional que és Benny Golson, gravat als seus 90 anys d'edat.
 
No tinc paraules per agrair al Benny la seva generositat, ni al Jo Krause i a l'Ignasi González la seva complicitat i tots els bons moments viscuts durant aquests anys, a dalt i a baix de l'escenari. L'Ignasi va ser qui em va trucar per primer cop per dir-me si volia fer uns bolos amb el Benny, mai li podré agrair prou. Ni al Jordi Suñol, que ens va fer confiança per seguir-lo acompanyant durant vuit anys seguits en les seves gires per Espanya i Europa. Aquest any hauria estat el novè, però la maleïda pandèmia ho va truncar just el dia abans del primer concert de la gira. Un disgust que es veu ara compensat amb la sortida d'aquest disc. I moltes gràcies també al Fernando Marco de Blau Records per fer-lo realitat. Amics, encara em costa de creure, però ja el tenim aquí!
 
 

Comentaris