Peter Bernstein - Jamboree i Palafrugell


Ja fa un parell de dies dels bolos amb el Peter Bernstein, però ara em ve de gust escriure sobre aquests dies.

Divendres vam tocar al Jamboree. El passe de les 9 va començar molt extrany. El primer tema va ser un original seu, "Jet stream", un up tempo amb 8 compassos d'intro de bateria i un pick up de guitarra. Doncs bé, no sé ben bé què va passar, però va fer el pick up i va parar de tocar, es va girar cap a l'ampli i es va posar a remenar botons. Total, que vaig haver d'agafar el primer solo i defensar-lo com vaig poder. Es va passar el set buscant el so de l'ampli, i tinc la sensació que no estava gaire còmode. Jo, per la meva part, tampoc em sentia bé, gairebé no sentia el baix i a estones tenia la sensació d'estar tocant només amb l'Esteve. No sé, hi ha qui m'ha dit que va estar molt bé i qui m'ha dit que se'l veia descentrat i poc comunicatiu. Jo més aviat també tinc aquesta sensació, de falta de feeling.

El segon passe va anar millor. Li vaig demanar a l'Àlex, el tècnic, que li tregués aguts al piano (cada cop que passava del sol 4 em feia mal a les orelles) i que pujés el baix al monitor. El Peter també semblava més còmode amb el so i el set va ser més rodó, crec que hi va haver moments de bona música. El Pere Arguimbau em va dir que havia gravat els dos passes, tinc ganes de sentir-los per comprovar si aquestes sensacions són fidels a la realitat o son paranoies meves.

I diumenge vam tocar a Palafrugell. Vam poder tocar pràcticament sense monitors, la sensació a l'escenari era la de tocar acústic, i crec que tan ell com nosaltres vam estar molt més a gust que al Jamboree, tot i que el públic es va mostrar molt més fred. Però la sensació va tornar a ser la de fa tres anys, la de tocar amb un paio que admiro i poder compartir la música que fem plegats, no la d'estar fent de comparsa. I els moments en que fa una intro sol o es posa a fer acords enmig d'un solo i m'aparto són brutals, perquè em sento com un espectador de primeríssima fila, un autèntic privilegiat.

Foto: Lluc Casares
Foto: Àlex Cebollero

Comentaris