Carme Canela, Santa Perpètua i Artés


El diumenge no era el dia del Senyor? Al seté dia no va descansar, el Senyor? Doncs la Carme i jo avui de descansar res, hem treballat, i de valent. I per això us donem gràcies, Senyor. De tota manera, això de tocar un diumenge al migdia, o a la tarda, o encara més al migdia i a la tarda, és una mica estrany (amb s, Ugrix, tenies raó!). Que ningú em malinterpreti, però fa com una mica de mandra.

M'ha costat concentrar-me i entrar en el concert, tan al matí com a la tarda. A Santa Perpètua hem tocat a l'Auditori de la Granja Soldevila, que és en realitat la capella de l'antiga Granja, un espai amb unes dimensions i una acústica ideal per a concerts de petit format com el que hem fet, a duet, veu i piano. La sala s'ha omplert totalment, amb un públic que segurament no està acostumat al tipus de música que els hem ofert, però que ens ha escoltat amb atenció i respecte i que, pels comentaris i felicitacions posteriors, suposo que ha quedat satisfet.

Hi havia la Isabel, la professora de veu de l'escola, i la Gemma, la conserge de l'Esmuc, que estaven encantades. També hi havia alguns alumnes, el Roger, el Ramon, i exalumnes. I, és clar, el Jordi, el director de l'escola. Jo diria que, tot i que no ha estat un concert excepcional i jo estava una mica imprecís, al públic li ha agradat força.

I a Artés hem tocat al Complex Cultural Cal Sitjes, en una sala enooooorme, freda (en tots els sentits de la paraula, el literal i el figurat) i jo diria que poc apropiada per a concerts d'aquest tipus. Amb una altra estètica, era una sala semblant a la de Burgos, amb un escenari massa alt i el públic massa lluny, amb un sostre molt alt i amb massa espai al voltant del que seria el pati de butaques. El piano era un d'aquests pianos llogats, molt tocat, amb una mecànica estranya i difícil i amb un so una mica metàl.lic que feia dubtar de l'afinació, tot i que no estava desafinat.

He entrat al concert massa fred, he marcat el tempo del primer tema, Julia, massa lent i ho he pagat en el solo, que no ha acabat d'agafar volada en cap moment. Diria que hi ha hagut més temes amb tempos que no eren els adequats, el David ha gravat el concert i ja li he dit que ho vull escoltar per comprovar-ho. Malgrat tot, he anat entrant en calor i hi ha hagut algun solo que no m'ha desagradat, tot i que també caldrà certificar-ho amb la gravació. L'Anna i la resta de gent de l'Escola de Música d'Artés han estat molt amables i atents amb nosaltres, és d'agrair que emprenguin iniciatives com aquesta, encara que potser s'hauria de replantejar el tema de buscar l'espai adequat per a aquests concerts.

Per cert, ha vingut la Celeste i m'ha regalat el seu disc, "La veu de la guitarra". Encara no he pogut escoltar-lo, però estic segur que serà una delícia. Gràcies, Celeste!


Comentaris

Anònim ha dit…
Us estic enviat el concert. Encara no ho he escoltat... Em deus un sopar ;-D I... de la resta, ja en parlarem... Fins ara. David