Harry Allen (i Horacio Fumero)


Ara feia temps que no escrivia, i avui m'he decidit a fer cinc cèntims dels concerts d'aquests dies. El primer va ser dimecres, a Orense, al Café Latino, amb el Harry Allen Quartet, Ignasi González al baix i Esteve Pi a la bateria. Ja fa uns quants mesos des de la gravació amb ell i el Grant Stewart, però li hem proposat si volia tocar algun dels seus temes i, efectivament, n'hem tocat un parell. La resta del repertori l'hem fet escrivint una llista de standards que coneixíem i ens agradaven, de manera que ell anava dient sobre la marxa durant el concert.


Tocar amb el Harry resulta fàcil, agradable, tot el que fa és molt musical i toca amb molta claredat i amb un so exquisit. L'endemà tocàvem a Valladolid, al Café España. M'agrada molt tocar en aquest local. Ja vaig comentar en el post anterior que tinc un gran record del concert amb el Jesse Davis. Amb el Harry també va ser un molt bon concert, per al meu gust millor que el del dia anterior a Orense, amb més intensitat.

Divendres vaig agafar un AVE de Valladolid a Madrid, i un altre de Madrid a Osca (per cert, collonut això de l'AVE), on em vaig trobar amb l'Horacio Fumero i el Mathew Simon per fer un concert a Sabiñánigo. Era el primer cop que tocàvem amb el Mateu en el trio de l'Horacio i vàrem assajar una mica abans del concert. Després d'una amanida i un bon entrecot, el concert va ser collonut, amb trempera, idees, energia,...

Després del concert vàrem conduir fins a Barcelona perquè l'endemà tots teníem feina. Jo vaig dormir un parell d'hores i vaig agafar un avió amb el Toni Solà cap a Porto, per tocar en el festival de Jazz i Blues de Seia. El concert amb el Harry i el Toni a quintet va anar molt bé també. A més, ens van tractar de conya, molt amablement, i crec que tant el públic com els organitzadors del concert van quedar encantats.

Finalment, diumenge vàrem tornar cap a casa. Personalment estava bastant cansat, els viatges de divendres passen factura, però ha valgut la pena poder combinar els concerts amb el Harry i el de l'Horacio i no haver hagut de renunciar a cap de les nits de música que he viscut aquests dies.

Algunes fotos, les dues primeres són de Valladolid, l'altra és a l'estació d'Osca











Comentaris